24 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ 24ΩΡΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ 27/11/2014



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συνεδρίασε σήμερα Παρασκευή 24/10/2014 η Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΣΕΕ και λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας Διοίκησης της Συνομοσπονδίας, οριστικοποίησε την ημέρα πραγματοποίησης 24ωρης Γενικής απεργίας  για την Πέμπτη  27 Νοέμβρη 2014.

Η κυβέρνηση δυστυχώς μέσα και από τον νέο προϋπολογισμό δεν κάνει τίποτε άλλο από το να εντείνει τα ήδη εφιαλτικά προβλήματα των εργαζομένων ,των συνταξιούχων ,των ανέργων. 

Ένας προϋπολογισμός που καθιστά για ακόμη μία φορά μόνιμα φορολογικά υποζύγια τους πιο αδύναμους ,που εξαθλιώνει την κοινωνία, που συντηρεί την ίδια σκληρή πραγματικότητα για κάθε Ελληνική οικογένεια.

Η αγωνιστική δράση της ΓΣΕΕ θα συνεχιστεί με συλλαλητήρια, οι ημερομηνίες των οποίων θα καθοριστούν ανάλογα με το χρόνο συζήτησης του νέου προϋπολογισμού στη Βουλή .

Για τη μαζική και αγωνιστική συμμετοχή στην 24ωρη Γενική απεργία και στα συλλαλητήρια, θα προηγηθούν περιφερειακές συσκέψεις, επισκέψεις σε χώρους εργασίας και συσκέψεις Ομοσπονδιών.  


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΠΑΜΕ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ


ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΠΜΚΣ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 01/11/2014



Το ΠΜΚΣ διοργανώνει εκδρομή για την γιορτή του κάστανου στην ορεινή Αρκαδία 2 Νοεμβρίου 2014. 

Αιτήσεις συμμετοχής έως 29 Οκτώβρη. 

Τηλ. επικοινωνίας 6977088866 - Γεωργία Κανελλοπούλου 





ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΓΙΑ ΤΙΣ 30/10/2014




ΑΘΗΝΑ 21-10-2014
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ: 2726

ΠΡΟΣ: ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 
          ΤΗΣ Π.Ε.Π- ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Συνάδελφε,

Σε καλούμε να παρευρεθείς στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου μας που θα πραγματοποιηθεί στις 30/10/2014 ημέρα ΠΕΜΠΤΗ και ώρα 12.00’, στα γραφεία του Σωματείου μας στην Αθήνα (Κάνιγγος 6, 4ος όροφος).

Σε περίπτωση προσωπικού κωλύματος σε παρακαλούμε να μας ειδοποιήσεις εγκαίρως.

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

1. Γενικές συνελεύσεις (καθορισμός ημερομηνιών)
2. ΣΤΑ
3. Οικονομικά (εξελεγκτική επιτροπή)
4. Τρέχοντα θέματα   
      
                                                
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Π.Ε.Π- ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΚΟΥΤΕΛΑΣ




18 Οκτωβρίου 2014

Σταθμοί-φαντάσματα στον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου



Οι παλιοί σιδηροδρομικοί σταθμοί ρημάζουν δημιουργώντας μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις σημαντικά προβλήματα στους κατοίκους κοντινών πόλεων και χωριών, αφού σ΄αυτούς συχνά βρίσκουν καταφύγιο τοξικομανείς, μετανάστες και άστεγοι.
Τζάμια σπασμένα αλλά και σιδηροδρομικά κτίρια κατεστραμμένα από φωτιές που σε αρκετές περιπτώσεις ξεκινούν από την προσπάθεια όσων βρίσκουν σ΄ αυτούς καταφύγιο να ζεσταθούν καίγοντας ακόμα και ξύλινες μεσοτοιχίες και πατώματα!
Για το θέμα έχει ευαισθητοποιηθεί το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς, που έχει ήδη στείλει υπόμνημα σε όλους τους αρμόδιους φορείς για τη διάσωση τόσο του δικτύου όσο και του σημαντικού αρχειακού υλικού (σχέδια, έγγραφα και τεχνικά αρχεία), το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται ακόμα σε πολλούς σταθμούς.
Συνολικά 79 σταθμοί και στάσεις του δικτύου έχουν χαρακτηριστεί μνημεία. Ωστόσο, ο χαρακτηρισμός και μόνο δεν μπορεί να τους γλιτώσει από τη φθορά του χρόνου, την εγκατάλειψη και τους βανδαλισμούς. Παράλληλα, η Επιτροπή κάνει προσπάθειες ώστε η εσωτερική γραμμή Κορίνθου-Μύλων-Καλαμάτας να κηρυχθεί μνημείο.
Το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα. Κάλυπτε 750 χιλιόμετρα και περιελάμβανε 153 σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις αλλά και κτίρια αποθήκευσης εμπορευμάτων μαζί με λιθόκτιστες μεταλλικές γέφυρες, τούνελ και άλλα έργα:
«Είναι χαρακτηριστικοί σταθμοί του 19ου αιώνα, που σε άλλες περιπτώσεις ακολουθούν το νεοκλασικό ιδίωμα της εποχής και άλλοτε μορφές που έφεραν οι ξένοι μηχανικοί που τους σχεδίασαν, προσαρμοσμένες όμως στα χαρακτηριστικά της ελληνικής επαρχίας» λέει στο «Εθνος» ο αρχαιολόγος Απόλλων Κύρκος, ο οποίος έχει κάνει διατριβή για το σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής:
«Οι σταθμοί γκρεμίζονται σιγά σιγά. Πολλοί μάλιστα έχουν ήδη καεί όπως αυτοί της Μεγαλόπολης, του Αιγίου, του Λεονταρίου. Η αξιοποίηση για πολιτιστικές χρήσεις αποτελεί μια λύση σε ορισμένες περιπτώσεις. Ωστόσο, τα σιδηροδρομικά κτίρια έχουν ένα σαφή προσανατολισμό χρήσης. Το πιο σωστό θα ήταν το δίκτυο που κάποτε έκλεισε σε μια νύχτα να επαναλειτουργήσει» λέει.
Επισημαίνει μάλιστα ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη προσωπικού για τη φύλαξη του δικτύου: «Στο τμήμα Κόρινθος, Αργος, Ναύπλιο, Καλαμάτα υπάρχει μόνο ένας εργαζόμενος στην Τρίπολη. Αν δεν κινηθούμε τώρα, σε λίγα χρόνια δεν θα βρούμε τίποτα» καταλήγει ο κ. Κύρκος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εικόνας εγκατάλειψης αποτελεί ο σταθμός του Αργους, στον οποίο είχαν καταφύγει μετανάστες και τοξικομανείς. Το κτίριο έχει παραβιαστεί, οι πόρτες και τα τζάμια είναι σπασμένα, ενώ παντού υπάρχουν σκουπίδια και σκορπισμένα έγγραφα. Υστερα από τις καταγγελίες του δήμου, ο ΟΣΕ δεσμεύτηκε για την αποκατάσταση και την επαναλειτουργία του, το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα και της τοπικής αρχής.

16 Οκτωβρίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΠΑΤΡΑΣ


ΕΠΙΣΤΟΛΗ


Πάτρα, 13/10/2014

ΠΡΟΣ:

1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟΥ
2. ΔΗΜΟ ΠΑΤΡΕΩΝ
3. Ο.Σ.Ε.
4. ΤΡΑΙΝΟΣΕ
5. ΕΕΣΣΤΥ
6. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

Τις 7/10/2014 έγινε κοινή σύσκεψη των τριών Σωματείων των παραρτημάτων του Ν. Αχαΐας και εκτιμήσαμε ότι οι πολιτικές που ασκήθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια από τις εκάστοτε κυβερνήσεις οδήγησαν τον σιδηρόδρομο σε διαρκές και παρατεταμένο μαρασμό, σε πορεία διάλυσης και απαξίωσης, προκειμένου να ξεπουληθεί όσο κι όσο στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα ελληνικά και ξένα. 

Ο σιδηρόδρομος ειδικά σήμερα αποτελεί δέλεαρ, πειρασμό και φιλέτο για το κεφάλαιο ακριβώς λόγο της γεωπολιτικής θέσης της χώρας και στον τομέα των μεταφορών.

Εκτιμήσαμε ακριβώς αυτή τη κατάσταση από το εναπομείναντος Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πελοποννήσου και αποφασίσαμε από κοινού τα εξής:

• Το δίκτυο έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του και λειτουργεί από το φιλότιμο των λίγων σιδηροδρομικών που έχουν απομείνει.

• Ο ΟΣΕ δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ για τη συντήρησή του, την κατασκευή των στάσεων, την βελτίωση των υποδομών όπως στέγαστρα που δεν υπάρχουν και ο κόσμος περιμένει στη βροχή και τον ελλιπή φωτισμό, δημιουργώντας τριτοκοσμικές συνθήκες στο πιο κερδοφόρο προαστιακό κομμάτι «Αγ. Ανδρέα – Αγ. Βασίλειο», όχι μόνο από οικονομικής άποψης αλλά και περιβαλλοντικής γιατί μεταφέρει χιλιάδες επιβάτες χωρίς να χρησιμοποιούν το Ι.Χ. τους στο κέντρο της πόλης.

Είναι μεγάλο ατόπημα που μέχρι σήμερα το τραίνο δεν πάει στη Δυτική Αχαΐα στην οποία ζει και εργάζεται το μεγαλύτερο μέρος των λαϊκών στρωμάτων. 
Το δίκτυο πριν το κλείσουν άναρχα λειτουργούσε κανονικά και από εγκληματική αδιαφορία της Κυβέρνησης και της Διοίκησης αφέθηκε έρμαιο σε βανδαλισμούς και κλοπές, με αποτέλεσμα σήμερα να απαιτούνται αρκετά χρήματα για την επαναλειτουργία του.

Αποφασίσαμε να συναντηθούμε μαζί σας για να απαιτήσουμε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την έγκαιρη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ καθώς και την έναρξη των εργασιών.

Εμείς οι εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο είμαστε πεισμένοι ότι μόνο ένα Ενιαίο – Δημόσιο και όχι κατακερματισμένο ΟΣΕ που θα εκμεταλλεύεται από άκρη σε άκρη όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και που θα αποτελεί ένα φτηνό λαϊκό μεταφορικό μέσο σεβόμενο και το περιβάλλον είναι η μόνη απάντηση στη σημερινή βάρβαρη πραγματικότητα. 

Είμαστε αντίθετοι στη λογική του «όποιος κλάδος δεν αποδίδει, κόβεται» αντίθετα υποστηρίζουμε το «ανάπτυξέ το, για να σου αποδώσει».

Παρακαλούμε όπως μας ορίσετε ημερομηνία και ώρα συνάντησης σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Για τα Σωματεία:

Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου - Παράρτημα Ν. Αχαΐας  

ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Τοπικό Παράρτημα Αχαΐας

ΠΕΠΕ - Τριμελής Γραμματεία Πάτρας





11 Οκτωβρίου 2014

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΠΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ


ΑΘΗΝΑ, 10/10/2014
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 38195

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΑΥΤΕΚΩ (Τομέας ΤΠΠ ΟΣΕ)

Το προσωπικό του ΟΣΕ και των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ  και ΕΕΣΣΤΥ  είναι ασφαλισμένο από την πρόσληψή του στο Ταμείο Προνοίας Προσωπικού του ΟΣΕ (ΤΠΠ ΟΣΕ) για την χορήγηση εφάπαξ. 
Το ΤΠΠ ΟΣΕ με το ν.3655/2008 εντάχθηκε ως τομέας στο ιδρυθέν με τον  ίδιο νόμο «Ταμείο Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ)». 

Σ’ όλη τη διάρκεια της παραπάνω υπηρεσίας μας καταβάλαμε τις οριζόμενες από το άρθρο 9 του Καταστατικού του εναγόμενου Ταμείου, ασφαλιστικές εισφορές, οι οποίες ανέρχονταν  σε ποσοστό 5,2% επί των αποδοχών μας.  

Άλλοι πόροι του Ταμείου είναι: κράτηση 3% επί των επιδομάτων, Δώρων Χριστουγέννων – Πάσχα και επιδόματος αδείας,  εργοδοτική εισφορά ανερχόμενη σε ποσοστό 3% επί του συνόλου των – πάσης φύσεως αποδοχών, 4% επί του επιδόματος ανθυγιεινής – επικίνδυνης εργασίας, οικογενειακών βαρών. 

Οι καταβολές αυτές και οι κρατήσεις έγιναν με σκοπό να λάβουμε κατά την έξοδο από την υπηρεσία μας το προβλεπόμενο εφάπαξ χρηματικό ποσό. 

Συνολικά από κάθε εργαζόμενο για χρονικό διάστημα άνω των 27 ετών, (η συντριπτική πλειονότητα του προσωπικού υπηρετεί πλέον των  27 χρόνων), και απ’ τον εργοδότη  έχουν καταβληθεί στο Ταμείο περισσότερα – κατά μέσο όρο – από 50.000 ευρώ (χωρίς αναπροσαρμογές και τόκους).


Με βάση την αναλογιστική μελέτη του αρμόδιου Υπουργείου οι ασφαλισμένοι ελάμβαναν το 52% του ποσού του οποίου δικαιούνταν. 

Το Ταμείο ήταν απόλυτα υγιές και ανταποκρινόταν στις καταστατικές του υποχρεώσεις  έχοντας μεγάλα πλεονάσματα, αποκλειστικά από τις - όπως προαναφέρουμε - καταβολές εργαζομένων και εργοδότη και χωρίς κρατική χρηματοδότηση. 

Η βιωσιμότητα του Ταμείου κατάρρευσε με το PSI. Έτσι ενώ στις 9.3.2012 τα αποθεματικά του ήταν 64.496.627.86 ευρώ στις 12.3.1012 μειώθηκαν στα 19.723.484,64 ευρώ. 

Δηλαδή χάθηκαν 44.773.143,22  ευρώ, 10 εκ. ευρώ περισσότερα από το έλλειμμα του Ταμείου μέχρι την 31.12.2013. 

Ήδη με το ν.4093/12 και τις αποφάσεις 30854/3809/31.12.2012 και Φ.80000/1093/26/12.2.14 του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, (που ίσχυσε αναδρομικά από 1.9.2013) η χορήγηση εφάπαξ στους σιδηροδρομικούς γίνεται από προβληματική ως αδύνατη. 

Εν όψει των ανωτέρω ζητάμε:

1. Ο υπολογισμός του εφάπαξ να πραγματοποιείται με βάση το δικαιούμενο ποσό σε συνάρτηση με τις εισφορές που έχουν καταβληθεί.
2. Να εξεταστεί η παράμετρος του υπολογισμού σε ετήσια βάση διότι επιφέρει μεγάλες αποκλίσεις από έτος σε έτος και καταστρατηγεί το συνταγματικό δικαίωμα της ισότητος των ασφαλισμένων.
3. Να εξευρεθούν πόροι από τον κρατικό προϋπολογισμό για να συνεχιστεί η καταβολή του εφάπαξ.
4. Να επανεξεταστεί η αναδρομικότητα από 1.9.2013 διότι ουσιαστικά κατάργησε τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των ασφαλισμένων που είχαν παραιτηθεί το ενδιάμεσο διάστημα. 

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.






9 Οκτωβρίου 2014

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Το Προεδρείο της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συναντηθεί σήμερα 09/10/2014 με τον Πρόεδρο & ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Κο Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο για να αναδείξει - για μια ακόμα φορά- τα προβλήματα που έχει ο Κλάδος.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΠΑΤΡΑΣ




Αθήνα 09/10/2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αντιπροσωπεία του Προεδρείου της «ΠΕΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ» μετά από πρόσκληση του Τοπικού Παραρτήματος του «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ» παρευρέθηκε στις 07 & 08/10/2014 στη Πάτρα σε κοινή συνεδρίαση με τις αντίστοιχες  της «ΠΕΠΕ» και του «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ», προκειμένου να αναδειχθούν και να συζητηθούν τα προβλήματα σχετικά με τον Προαστιακό της Πάτρας.

Στη συζήτηση που έγινε σε πολύ καλό κλίμα και με γόνιμο διάλογο και συμφωνήθηκε να πιέσουν τους αρμοδίους φορείς για την επέκταση της προαστιακής διαδρομής  μέχρι τα Αραχωβίτικα, την Κάτω Αχαΐα με προοπτική να φτάσει μέχρι τον Πύργο.

Επίσης η αντιπροσωπία της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ συναντήθηκε με το νεοεκλεγέντα Δήμαρχο της Πάτρας ΠΕΛΕΤΙΔΗ Κωνσταντίνο και του εξέθεσαν τα προβλήματα.

Ο Δήμαρχος τάχθηκε αλληλέγγυος σε αυτά και υποσχέθηκε να βοηθήσει με όλες του τις δυνάμεις για τη λύση τους προς όφελος της Τοπικής Κοινωνίας.

Τέλος συμφωνήθηκε να υπάρξει και νέα συνάντηση και σε αυτή να κληθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι (Περιφέρεια, Αυτοδιοίκηση, τοπικοί φορείς, κλπ), προκειμένου να συμβάλλουν στη λύση των προβλημάτων του Προαστιακού.

Τo Προεδρείο της 
ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ 

7 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ "ΔΑΚΕ – ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ"


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Όπως καλά γνωρίζετε ο ν.3891 προέβλεπε την αναστολή λειτουργία στο μεγαλύτερο τμήμα της Πελοποννήσου. Το εσφαλμένο της απόφασης αυτής, οι ζημίες για τη δημόσια περιουσία είναι πολύ περισσότερες από την εξοικονόμηση πόρων που επιχειρήθηκε τότε. 

Από την πρώτη στιγμή η ΔΑΚΕ κατήγγειλε το συγκεκριμένο νόμο τόσο ως Πρωτοβάθμιο και Δευτεροβάθμιο όργανο. Δώσαμε έναν ολομέτωπο, σκληρό αγώνα απέναντι στους επιβολείς και τους ανταγωνιστές του τρένου. 

Θεωρούμε θετικό την παρουσία μας για να στηρίξουμε τη μόνιμη λειτουργία της γραμμής Καλαμάτα – Μεσσήνη, είχε και ένα συμβολικό χαρακτήρα.

Η απαξίωση και η εγκατάλειψη του μετρικού δικτύου θα πρέπει να λάβει τέλος. 
Αναδείξαμε ότι το τρένο και μόνο με το σφύριγμά του ωφελεί τις τοπικές κοινωνίες αλλά και το σιδηρόδρομο. 
Αναδείξαμε τη μεγάλη προσφορά των εργαζομένων που κάτω από αντίξοες συνθήκες προσπαθούν να δώσουν ασφαλή και αξιόπιστα τρένα στο επιβατικό κοινό. 

Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη η επαναλειτουργία της γραμμής Ισθμός – Λουτράκι και Ναύπλιο – Άργος – Κόρινθος σαν Προαστιακός της Αργολίδας, ο οποίος με ανταπόκριση στο νέο σταθμό της Κορίνθου με τον προαστιακό Αθηνών, θα φέρει το Ναύπλιο σε χρόνο απόσταση δύο ωρών από την πρωτεύουσα. 

Στο ίδιο πλαίσιο θα πρέπει να λειτουργήσει και ο Προαστιακός της Πάτρας μέχρι την κάτω Αχαγιά όπως και η γραμμή Πύργος – Καλαμάτα μια από τις πιο όμορφες διαδρομές της Ευρώπης αφού εκεί θα υπάρχει και υπάρχει τουριστικό ενδιαφέρον. 

Η ΔΑΚΕ πρωτοστάτησε στο να κρατηθεί το Μηχανοστάσιο του Πύργου – Καλαμάτας όσο και στο Κεντρικό Εργοστάσιο του Πειραιά το τμήμα της μετρικής γραμμής ΣΠΑΠ. 

Αυτός είναι και ο εργοδοτικός συνδικαλισμός το οποίο μας καταγγέλλει ο διασπαστής του συνδικαλιστικού κινήματος ΠΑΜΕ. Τα δακρύβρεχτα συνδικαλιστικά φληναφήματα ανήκουν στο παρελθόν. 

Το Σωματείο Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου είναι θεσμός και σε καμία περίπτωση καμία παράταξη δεν θα πρέπει να το καπηλεύεται αλλά και να καλεί τον κόσμο σε κομματικά συλλαλητήρια.

Με υπευθυνότητα και συνέπεια οι προσπάθειες και οι αγώνες κάποια στιγμή ανταμείβονται. Έρχεται η στιγμή της δικαίωσης για όλους αυτούς που πραγματικά θέλουν το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο. 

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΚΕ – ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ


Αθήνα  7 /10 /2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, αντιλαμβανόμενη την «ανησυχία» της κυβέρνησης και του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων να πουλήσουν, εσπευσμένα και έναντι πινακίου φακής, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), τονίζει τα ακόλουθα:

Οι σιδηροδρομικοί, σταθερά και απαρέγκλιτα, τάσσονται υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των δυο εταιρειών, όπως συμβαίνει, άλλωστε, στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο σιδηρόδρομος οδηγείται εντέχνως σε απαξίωση και διάλυση προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων. Αν και είναι τρανταχτές οι ελλείψεις σε προσωπικό, ανταλλακτικά και τεχνολογικό εξοπλισμό, με αποτέλεσμα ματαιώσεις - καθυστερήσεις δρομολογίων και βλάβες - ζημιές σε τροχαίο υλικό, η βούληση της κυβέρνησης κινείται στη λογική της «όσο - όσο» πώλησης και όχι της εύρυθμης λειτουργίας των εταιρειών.

Την ώρα που δεν λαμβάνονται αποφάσεις για τη βελτίωση της επιχειρησιακής λειτουργίας των εταιρειών, οι – προς πώληση – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ «προικίζονται» με συμβόλαια, αγνώστου τιμήματος και τεκμηρίωσης, σκορπώντας χαμόγελα στους επίδοξους αγοραστές.    

Παρότι σαν εργαζόμενοι, προειδοποιήσαμε και αγωνιστήκαμε για να μην φτάσουμε σε αυτήν την κατάσταση, εν τούτοις οι κυβερνητικές επιλογές που υλοποιούνται, από τις Διοικήσεις, συντελούν σε ένα διαρκές έγκλημα σε βάρος του σιδηροδρόμου και κατ΄επέκταση του Έλληνα φορολογούμενου.
Η Π.Ο.Σ. παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις και καλεί τους σιδηροδρομικούς σε αγωνιστική ετοιμότητα για διασφάλιση των θέσεων εργασίας σε έναν ενιαίο – δημόσιο σιδηρόδρομο.

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.

6 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ



Αθήνα 6/10/2014
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η


Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Σε όλους μας είναι γνωστή η «τραγική» οικονομική κατάσταση του ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΡΟΝΟΙΑΣ.  
Μετά το κούρεμα των αποθεματικών του (PSI) στις 12/3/2012, που είχε σαν αποτέλεσμα την υπεξαίρεση 45 εκατομμυρίων ευρώ, εκατοντάδες συνάδελφοι δεν μπορούν να πάρουν το εφάπαξ τους
Ταυτόχρονα όπως προβλέπεται με τις νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης, θα γίνει δραματική μείωση στο εφάπαξ με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Σ. αποφάσισε να πραγματοποιήσει κοινή συγκέντρωση των Σωματείων μας, των Σωματείων των Συνταξιούχων και της Επιτροπής των Συνταξιούχων, έξω από το Υπουργείο Εργασίας (Σταδίου 29) την Τετάρτη 8/10/2014, ώρα 10.30΄π.μ

Α Π Α Ι Τ Ο Υ Μ Ε:

1. Να επιστραφούν τα χρήματα που υπεξαίρεσαν με το PSI από το ΤΑΜΕΙΟ ΠΡΟΝΟΙΑΣ των Σιδηροδρομικών, ώστε να μπορούν να πάρουν το εφάπαξ οι συνάδελφοι.  
2. O υπολογισμός του εφάπαξ να πραγματοποιείται με βάση το δικαιούμενο ποσό σε συνάρτηση πάντα με τις εισφορές που έχουν καταβληθεί. 

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣ



2 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΟΣΕ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Ο.Σ.Ε. καλεί όλους τους συναδέλφους σε συγκέντρωση στη Καρόλου 1-3, στον 9Ο όροφο την Δευτέρα 6.10.2014 και ώρα 15.00.

Θα γίνει ενημέρωση για το Οικονομικό Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ από τα στελέχη του: Στρατούλη Δημήτρη βουλευτή και Χουντή Νίκο μέλος Κ.Ε.

Επειδή πιστεύουμε ότι η γνώση είναι δύναμη, είναι απαραίτητη η συμμετοχή όλων μας.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ 




1 Οκτωβρίου 2014

Μετά από 5 χρόνια ολιγωριών, σε λειτουργία ο σταθμός Ταύρου του Προαστιακού


Σε λειτουργία τέθηκε σήμερα ο σιδηροδρομικός σταθμός Ταύρου του Προαστιακού. 

Πρόκειται για ένα σταθμό, που εκτιμάται πως θα εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό επιβατών, δεδομένης και της θέσης του σε μια τόσο πυκνοκατοικημένη περιοχή.

«Είναι μια σημαντική στιγμή για τους πολίτες του Ταύρου, για μια λαϊκή συνοικία, για μια πόλη με εργαζόμενους, με νέους, με συνταξιούχους. Μετά από 5 χρόνια, ένας σταθμός, που ήταν χορταριασμένος και εγκαταλελειμμένος, σήμερα ανοίγει.
Το γεγονός, ότι ήταν παρατημένοι 4 σταθμοί, τους οποίους με προσωπική μου πρωτοβουλία και επιμέλεια και σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανοίξαμε, είναι το πρώτο βήμα.
36 συνολικά τρένα την ημέρα θα πηγαίνουν προς την Αθήνα και τον Πειραιά και οι κάτοικοι της περιοχής θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αυτό το γρήγορο και φτηνό μέσο, προκειμένου να ασκούν το ύψιστο δικαίωμα της κινητικότητας, ιδιαίτερα στις πόλεις μας, που είναι δύσκολα τα πράγματα», επεσήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και συνέχισε:
«Κάθε φορά, που ανοίγει ένας σταθμός, κάθε φορά που περνάει από τη γειτονιά μας ένα συγκοινωνιακό μέσο, είναι μια νίκη για τους πολίτες και κυρίως για τους εργαζόμενους, για τις λαϊκές γειτονιές και συνοικίες, για τους ανθρώπους του μόχθου».


Τα χαρακτηριστικά του νέου σταθμού

Η σιδηροδρομική υποδομή στην περιοχή του Ταύρου κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής και της κατασκευής ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιάς – Αθήνα – Τρεις Γέφυρες.
Ο σταθμός, που κατασκευάστηκε με σύγχρονα υλικά επιδομής και σύμφωνα με τις προδιαγραφές των σταθμών Προαστιακής χρήσης του ΟΣΕ, περιλαμβάνει καινούριο κλιματιζόμενο κλειστό σταθμό επιβατών με στέγαστρο, κτίριο έκδοσης εισιτηρίων,  ανισόπεδη διάβαση για την εξυπηρέτηση των πεζών, ενώ άμεσα θα ολοκληρωθεί και η τοποθέτηση τριών ανελκυστήρων για εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ.

Τα οφέλη από τη λειτουργία του νέου σταθμού του Προαστιακού αναμένεται να είναι πολλαπλά: εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού προς νέους προορισμούς, μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων, ασφαλής διέλευση του σιδηροδρομικού διαδρόμου από τους πεζούς με την κατασκευή Ανισόπεδης Διάβασης πεζών, δραστική μείωση της ηχορύπανσης από την κυκλοφορία των συρμών, μηδενισμός της εκπομπής ρύπων από τους ηλεκτροκίνητους συρμούς, απόδοση χώρων του Ο.Σ.Ε. στο κοινωνικό σύνολο και φύτευση πολλαπλάσιου αριθμού δένδρων από τα υπάρχοντα σήμερα κατά μήκος του διαδρόμου.

Αναφερόμενος στη συνολική πολιτική, που ακολουθείται στον τομέα των συγκοινωνιών, ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε δηλώσεις του υπογράμμισε: «Διαρκής μας προσπάθεια είναι, να ενώσουμε τους πολίτες μέσα από τις συγκοινωνίες. Στόχος μας, να κάνουμε τις συγκοινωνίες εργαλείο της καθημερινότητας των πολιτών. 
Μειώσαμε τα εισιτήρια, τις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, με 1 ευρώ τη μέρα ταξιδεύεις στην πόλη όλη την ημέρα.
Με μισό ευρώ οι συνταξιούχοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι φοιτητές, οι σπουδαστές, ταξιδεύουν παντού. 
Έχουμε μια καθημερινή συζήτηση με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους Δημάρχους των πόλεων του λεκανοπεδίου. Αλλάζουμε ριζικά τα δρομολόγια των λεωφορείων, έτσι ώστε όλα τα λεωφορεία να οδηγούν στο μετρό, στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σε λίγες ημέρες ηλεκτροδοτούμε και το τμήμα από τις Αφίδνες, μέχρι τη Χαλκίδα» και κατέληξε: 
«Παρέλαβα τις συγκοινωνίες πριν από 14 μήνες με την εντολή να απολύσω 900 εργαζόμενους στις συγκοινωνίες, 500 στον ΟΣΕ και να αυξήσουμε τα εισιτήρια. 
Σήμερα κάνουμε προσλήψεις στις συγκοινωνίες, μειώσαμε κατά 30% την τιμή των μετακινήσεων για τους πολίτες και ταυτόχρονα, διαρκώς αναβαθμίζουμε το συγκοινωνιακό έργο».




ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΜΚΣ-ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΑΤΤΙΚΟ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ